۱ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۵۱

مدیرکل دیوان محاسبات آذربایجان غربی:

۵۵هزار چاه غیرمجاز در آذربایجان غربی شناسایی شد

۵۵هزار چاه غیرمجاز در آذربایجان غربی شناسایی شد

ارومیه - مدیرکل دیوان محاسبات آذربایجان‌غربی از شناسایی ۵۵ هزار و ۷۷۴ حلقه چاه غیرمجاز در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی جعفری عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری اشنویه با بیان اینکه این تعداد شامل ۱۵ درصد چاه‌های غیرمجاز کشور است، افزود: تنها هشت درصد از چاه‌های غیرمجاز استان مسدود شده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه این استان یکی از استان‌هایی است که بیشترین چاه‌های غیرمجاز را داراست که با سیاست احیای دریاچه ارومیه و اصلاح الگوی کشت کاملاً در تضاد است، تاکید کرد: این تعداد چاه‌های غیرمجاز فقط آمار چاه‌هایی است که کشف شده و آمار واقعی بسیار زیادتر از این عدد است.

مدیرکل دیوان محاسبات آذربایجان‌غربی ادامه داد: روند بهبود فروش نفت و درآمدهای مالی و انتشار اوراق اسلامی در ۱۰ ماهه امسال روند صعودی داشته است و متأسفانه کشور ما چندین سال است که با کسری بودجه مواجه شده و دولت در سال ۱۴۰۱ با برنامه‌هایی درصدد است که سیر گرفتاری به کسری بودجه را کم کند.

وی با بیان اینکه ۴۱ درصد منابع عمومی دولت تحقق یافته است گفت: میزان مالیات پرداخت نشده اشخاص حقوقی دولت هزار و ۸۵ میلیارد تومان است که بیش از ۸۲ درصد این معوقات مربوط به سه شرکت دولتی است.

جعغری بیان کرد: یکی از نمودهای شفافیت، ارائه به موقع صورت حساب مالی است که از مجموع یکهزار ۱۱۸ دستگاه اجرایی مشمول ارائه صورت حساب ماهانه، ۹۸۵ دستگاه معادل ۸۶ درصد صورت‌های مالی ارائه کرده و ۱۴ درصد نسبت به ارائه صورت حساب مالی اقدامی انجام نداده اند که که در دست پیگیری از سوی دادسرای دیوان محاسبات کشور است.

فرماندار اشنویه نیز در این جلسه اظهار کرد: تسریع در اتمام طرح‌های عمرانی و احیای واحدهای راکد و نیمه فعال اولویت اساسی دولت است که در این راستا اقدامات اساسی در شهرستان در حال انجام است.

سید علی ترابی افزود: توجه ویژه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته نیز مورد تاکید است که همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به جذب اعتبارات و ارائه خدمات به شهروندان هستند.

وی نظارت بر قیمت‌ها در بازار را مورد تاکید قرار داد و گفت: اقدام جهادی نیز جهت جلوگیری از افزایش بی رویه و ناعادلانه قیمت‌ها و تفاوت آن ر شهرستان اشنویه نسبت به شهرهای مجاور که سبب گلایه شهروندان شده است صورت خواهد گرفت که جلسات متعددی نیز در این راستا پیش بینی شده است.

ترابی با بیان اینکه پنجشنبه هر هفته دیدار با خانواده‌های شهدا در این شهرستان صورت می‌پذیرد افزود: مردم ولایت مدار و انقلابی اشنویه همیشه با حضور در تمامی صحنه‌ها نشان داده اند که پای انقلاب هستند و ما ادامه دهنده راه شهید سلیمانی و تمامی شهیدان انقلاب اسلامی هستیم.

کد خبر 5429421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha